TK103 : INSTRUKCJA MONTA

ŻU i SCHEMAT PODŁĄCZENIA

Podłączenie lokalizatora GPS TK103 ( oraz TK103B, TK103-2B i innych z tej serii ) do instalacji elektrycznej samochodu lub innego pojazdu jest stosunkowo proste i nie wymaga specjalnych umiejętności. Należy jednak pamiętać, że nieumiejętna ingerencja w układ elektryczny / elektroniczny pojazdu, może doprowadzić do jego uszkodzenia.

 

Przed montażem urządzenia, należy umieścić w nim aktywną, nie zabezpieczoną PIN-em kartę SIM na której

znajdują się środki umożliwiające wykonywanie połączeń i wysyłanie SMSów. Następnie zaplanować miejsce

montażu anten GPS i GSM zapewniający najlepszy możliwy sygnał. W przypadku samochodów osobowych i ciężarowych - anteny można umieścić np. pod kokpitem - jak najbliżej podszybia.

 

SCHEMAT POD

ŁĄCZENIA LOKALIZATORA GPS TK103 DO INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ POJAZDU

Poniżej uproszczony schemat podłączenia lokalizatora GPS TK103 do instalacji elektrycznej pojazdu.

W zależności od producenta - kolory przewodów mogą się różnić. Niniejsza instrukcja dotyczy najbardziej popularnych modeli lokalizatorów serii TK103-xx występujących na rynku.

Lokalizator TK103 - schemat i instrukcja podłączenia

PRZEWÓD CZARNY : Masa pojazdu, minus ( tzw. zacisk 31 ).

PRZEWÓD CZERWONY : Plus głównego zasilania ( tzw. zacisk 30 ).

PRZEWÓD BIAŁY : Plus, pojawiający się po włączeniu zapłonu ( tzw. zacisk 15 )

PRZEWÓD NIEBIESKI : Czujnik drzwi wyzwalany masą

PRZEWÓD ZIELONY : Czujnik drzwi wyzwalany plusem

PRZEWÓD BIAŁO-CZARNY : Czujnik paliwa

PRZEWÓD POMARAŃCZOWY : Syrena alarmowa

PRZEWÓD ŻÓŁTY : Sterowanie przekaźnika odcinającego żądany obwód ( pompa paliwa lub inne )

 

LOKALIZATOR TK103 - PODŁĄCZENIE PRZEKAŻNIKA

Tracker GPS TK103 - instrukcja podłączenia do samochodu. Przekażnik

Biały ( niskoprądowy - cienki ) przewód, podłączony do gniazda przekaźnika, powinien być podłączony na stałe do głównego zasilania ( +12V ). Żółty ( niskoprądowy - cienki ) przewód powinien być podłączony na stałe do lokalizatora. Odcinany obwód przerywamy i włączamy między przewody wysokoprądowe podłączone do gniazda przekaźnika ( czyli "gruby" czerwony i żółty ).