Podłączenie lokalizatora GPS TK103 ( oraz TK103B, TK103-2B i innych z tej serii ) do instalacji elektrycznej samochodu lub innego pojazdu jest stosunkowo proste i nie wymaga specjalnych umiejętności. Należy jednak pamiętać, że nieumiejętna ingerencja w układ elektryczny / elektroniczny pojazdu, może doprowadzić do jego uszkodzenia.
Przed montażem urządzenia, należy umieścić w nim aktywną, nie zabezpieczoną PIN-em kartę SIM na której
znajdują się środki umożliwiające wykonywanie połączeń i wysyłanie SMSów. Następnie zaplanować miejsce
montażu anten GPS i GSM zapewniający najlepszy możliwy sygnał. W przypadku samochodów osobowych i ciężarowych - anteny można umieścić np. pod kokpitem - jak najbliżej podszybia.
Poniżej uproszczony schemat podłączenia lokalizatora GPS TK103 do instalacji elektrycznej pojazdu.
W zależności od producenta - kolory przewodów mogą się różnić. Niniejsza instrukcja dotyczy najbardziej popularnych modeli lokalizatorów serii TK103-xx występujących na rynku.
PRZEWÓD CZARNY : Masa pojazdu, minus ( tzw. zacisk 31 ).
PRZEWÓD CZERWONY : Plus głównego zasilania ( tzw. zacisk 30 ).
PRZEWÓD BIAŁY : Plus, pojawiający się po włączeniu zapłonu ( tzw. zacisk 15 )
PRZEWÓD NIEBIESKI : Czujnik drzwi wyzwalany masą
PRZEWÓD ZIELONY : Czujnik drzwi wyzwalany plusem
PRZEWÓD BIAŁO-CZARNY : Czujnik paliwa
PRZEWÓD POMARAŃCZOWY : Syrena alarmowa
PRZEWÓD ŻÓŁTY : Sterowanie przekaźnika odcinającego żądany obwód ( pompa paliwa lub inne )
Biały ( niskoprądowy - cienki ) przewód, podłączony do gniazda przekaźnika, powinien być podłączony na stałe do głównego zasilania ( +12V ). Żółty ( niskoprądowy - cienki ) przewód powinien być podłączony na stałe do lokalizatora. Odcinany obwód przerywamy i włączamy między przewody wysokoprądowe podłączone do gniazda przekaźnika ( czyli "gruby" czerwony i żółty ).